پرطرفدار ترین نما های مدرن ساختمان کدام می باشد؟


پرطرفدار ترین نما های مدرن ساختمان کدام می باشد؟

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 8 دقیقه 0 نظر 1005 بازدید

وقتی اسم یک ساختمان را می‌شنویم اولین چیزی که در ذهن ما نقش می‌بندد، نمای آن ساختمان است . در این مقاله به انواع نما های مدرن می پردازیم و

وقتی اسم یک ساختمان را می‌شنویم اولین چیزی که در ذهن ما نقش می‌بندد، نمای آن ساختمان است نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان است که به ساختمان و ساکنان آن اعتبار می‌بخشد و در زیبایی شهر نقش زیادی دارد. طراحی نمای ساختمان مسکونی و تجاری از مهم ترین بخش ساختمان سازی است زیرا نما ساختمان چارچوبی برای طراحی سایر اجزای ساختمان است و علاوه بر این نمای بیرونی ساختمان می تواند باعث بالا رفتن ارزش مادی و زیبایی ظاهری آن شود.

نمای مدرن ساختمان

معنا و مفهوم نما

واژه‌ نما در لغت‌نامه دهخدا به معنی صورت ظاهری هر چیز و آنچه در معرض دید و برابر چشم است، معنی شده است. با توجه به این تعریف نما قسمتی از ساختمان است که در برابر دید عموم است و از بیرون قابل‌ مشاهده است. به‌طورکلی منظره خارجی ساختمان را نما می‌گویند. در طراحی نمای بیرونی ساختمان های مسکونی می توان از انواع نماهای مدرن و کلاسیک استفاده کرد که انتخاب هر یک از نماها به سبک طراحی داخلی ساختمان و سلیقه شخصی وابسته است.

نما ساختمان مسکونی

طراحی نمای ساختمان مسکونی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به آن توجه ای ویژه داشت زیرا در هنگام ورود به ساختمان اولین چیزی که جلب توجه می کند نمای خارجی ساختمان است. توجه داشته باشید که نمای بیرونی ساختمان اگر بدرستی انجام شود باعث افزایش کیفیت و درجه مادی ساختمان می شود و علاوه بر این نمای ساختمان اگر زیبا و خاص باشد در ذهن هر بیننده ای به صورت اثری به یاد ماندنی ثبت می شود بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب نما برای ساختمان مسکونی توجه لازم را به خرج دهید. در طراحی نما هر ساختمان مسکونی می تواند از مصالح مختلفی نظیر سنگ و چوب و شیشه و … استفاده کنید که نمای ساختمان سنگ از قدیمی ترین نوع نماها هستند که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه طراحان و معماران ساختمان قرار گرفته اند شما می توانید از این مدل نماها در طراحی نمای خانه ویلایی و نمای ساختمان یک طبقه و چند طبقه استفاده کنید.

نمای سنگ در ساختمان :

نمای سنگ

سنگ طبیعی نمونه ای از متریال های گران قیمت در ساختمان سازی به شمار می رود و از زیبایی بی اندازه ای برخوردار می باشد. بنابراین اگر به فکر طراحی نمای ساختمان لاکچری هستید، این المان می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. سنگ ساختمان انواع مختلفی دارند که انتخاب آن باید با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه صورت پذیرد.

نمای چوب در ساختمان :

نمای چوبی در ساختمان

استفاده از چوب از دیرباز مورد پسند بوده است . چوب متریالی زنده محسوب می شود که می توان از آن در نمای ساختمان استفاده کرد . استفاده از چوب در نمای ساختمان زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند . امروزه با بکارگیری تکنولوژی و دانش پیشین چوب سفید (خام) را با قرار دادن در حرارت تبدیل به چوبی مقاوم تر که به آن چوب ترمو می گویند ، تبدیل می کنند . در مقاله نحوه تولید چوب ترمو یا به اصطلاح ترمووود را می توانید مطالعه کنید. شرکت روما وود با تجربه چندین ساله و بکارگیری نیروی متخصص اقدام به تولید و فراوری ترمووود در راستای چرخه تولید استاندارد ترموود می کند.