ترمووود چیست ؟ همه چیز درباره ترموود


ترمووود چیست ؟ همه چیز درباره ترموود

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 11 دقیقه 0 نظر 1418 بازدید

ترمووود یا ترمو وود چیست ؟ ترمووود به معنی چوب گرما دیده است که طی فرایندی چوب خام حرارت داده می شود. در طول این عملیات صمغ چوب خارج شده و در نهایت محصول یا چوبی مقاوم تر در برابر تابش خورشید ، آب و هوا ، حرارت ، رطوبت ، حشرات ، قارچها و پوسیدگی تولید می گردد. چرخه کامل تبدیل چوب خام به چوب ترمو یک فرآیند تحت حرارت است که سه مرحله 48 تا 72 ساعته در کوره های حرارتی با استفاده از آب و گرما انجام می شود.

در صورتی که با انواع متریال های نماسازی آشنا باشید، خواهید توانست محیط های زیبایی را در پیرامون خود تجربه نمایید. این آشنایی می تواند انتخاب های شما را برای نماسازی ساختمان خودتان بیشتر کند. یکی از مهمترین بخش های ساختمان نمای آن ساختمان است . چندان مهم نیست که از این متریال ها در کجای خانه و ساختمان خود استفاده می کنید، در نمای ساختمان یا در دکوراسیون داخلی ! آنچه اهمیت دارد میزان آشنایی و تشخیص شما از محصولات باکیفیت است.

شاید بدانید که در حال حاضر ترمووود یکی از متریال های پرطرفدار و محبوب در عرصه نماسازی است. پس بهتر است اطلاعات خودتان را در این مورد افزایش دهید . ما در این مقاله سعی می کنیم تمامی اطلاعاتی که شما برای بیشتر شدن دانش خود در مورد چوب های ترموود لازم دارید را برای شما فراهم سازیم .

انواع چوب های ترمووود

انواع چوب های ترمووود

چوب های ترمووود از 4 دسته مختلف تشکیل می شوند

1-ترموود از چوب درخت کاج(Pine)

2-ترمووود از چوب درخت کاج بدون گره (Radiata Pine)

3-ترموود از چوب اسپروس (Spruce)

4-ترموود از چوب اَش (ASH)

ترموود چیست و چگونه تولید می شود ؟

ترمووود که غالباً به آن چوب ترمو نیز می گویند فرآیندی است که روی چوب طبیعی انجام می دهند و به نوعی چوب را فرآوری می کنند . طی این فرآیند با حرارت دادن به چوب مقاومت آن در برابر بسیاری از عوامل جوی در محیطهای بیرونی افزایش می یابد که در این راستا تحقیقات گسترده و علمی در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشور فنلاند انجام شده است . ترموود علاوه بر زیبایی زیاد چوبی مقاوم است که قابلیت انطباق با انواع معماری های مدرن و سنتی را دارد.

دیاگرام تولید ترمووود

طی این حرارت ، صمغ و رزین های چوب ترمو خارج شده و در نهایت محصول یا چوبی مقاوم تر در برابر تابش خورشید ، آب و هوا ، حرارت ، رطوبت ، حشرات ، قارچها و پوسیدگی تولید می گردد.

مراحل تولید ترموود

چرخه کامل تبدیل چوب خام به چوب ترمو یک فرآیند تحت حرارت است که سه مرحله 48 تا 72 ساعته در کوره های حرارتی با استفاده از آب و گرما انجام می شود.

مرحله اول تولید ترمووود

در مرحله اول الوار های چوب را به اشکال و اندازه های مختلفی تقسیم کرده و سپس در داخل دستگاه ترمووود آنها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهندکه در این مرحله از بخار آب برای جلوگیری از ترک برداشتن چوب در جریان حرارت استفاده می گردد.

مرحله دوم تولید ترمووود

در این مرحله حرارت را 180 تا 220 درجه سانتی برای رسیدن به چوب ترمو با کیفیت بالا برده و ساعتها در این دما و شرایط باقی می ماند تا سرانجام تمام قسمتهای چوب به رنگ قهوای روشن در می آید.

آخرین مرحله تولید ترمووود

چوب حرارت دیده کم کم افت دما می یابد تا دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و سپس با اسپری کردن آب بر روی چوبها دمای آن را به دمای محیط می رسانند که در نهایت رطوبت نهایی چوب به 6 الی 8 در صد می رسد

میدیا رحیمی
1399/07/19

سلام ترمووود در مقابل حشره و موریانه مقاوم هستش ؟ یعنی بعد یه مدت حشره نمی زنه ؟

مینا رحمتی
1399/05/05

خیلی عالی من از شما خرید هم کرده ام واقعا راضی بودم مرسی