تایل یا کفپوش ترموود چیست ؟


تایل یا کفپوش ترموود چیست ؟

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 5 دقیقه 0 نظر 2557 بازدید

تایل های ترمووود از جمله مصنوعات تولیدی توسط شرکت روما چوب می باشد که غالباً در کف تراس ، دور استخر ، روگاردن و ... مورد استفاده قرار میگیرد . این محصولات به دلیل داشتن زیره پلاستیکی که چوب ترمو بر روی آن نصب می گردد ، هنگام استفاده نیازی به زیرسازی و نیروی متخصص نصاب برای نصب ندارد . از جمله مزایای تایل میتوان به قابلیت حمل و مقاومت بالای آنها اشاره کرد. تایل ها را می توان در محل های پر رفت و آمد نیز استفاده کرد

تایل ترمووود

اهمیت استفاده از کفپوش در دیزاین باعث شده که از دهه های قبل ، طراحان و معماران ساختمان در طراحی های خود از متریال های نوین برای کفپوش استفاده کنند و با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشر در فرآوری عناصر طبیعت ، هم اکنون در بیشتر طراحی های ساختمان و باغ و ویلا از چوب فرآوری شده برای کف نیز استفاده می کنند .

تایل ترمووود

چرا از ترمووود برای کف استفاده کنیم ؟

ترمووود یک متریال زیبا و طبیعی در عین حال مقاوم در برابر عوامل جوی است که استفاده از آن برای کف و کفپوش هیچ گونه مانع مهندسی ندارد و به دلیل زیبایی کفپوش (تایل) ترمووود و همچنین مقاومت بالای آن هم اکنون بسیار مورد توجه معماران ، سازنده ها و طراحان می باشد که در حال حاظر این کفپوش ها در دو نوع الواری و تایل (کفپوش) مورد استفاده قرار می گیرد .

تایل ترمووود

کفپوش های الواری ترمووود :

در این نوع سطح مورد نظر برای اجرای کفپوش ترموود را با آهن زیر سازی کرده و پس از آن چوب های زیر کار ترموود را به پروفیل های آهن متصل می کنند که از نصب مستقیم چوب ترمووود با آهن زیرکار جلو گیری می کند .

علت استفاده از چوب زیر کار ترمووود به دلیل متفاوت بودن ضریب انبساط و انقباض آهن و چوب می باشد که با انجام این عمل تورم و انقباض در اثر رطوبت و نوسانات درجه حرارت کاهش می یابد .

سپس الوار های ترمووود که معمولا ضخامت آن 26 میلیمتر تا 42 میلیمتر می باشد را با فواصل مشخص ( این گپ ها بین الوار های ترموود بستگی به نوع چوب ترمووود استفاده شده ، محیط جغرافیایی محل نصب ، میزان رطوبت و دمای محل نصب و همچنین فضای محل استفاده که کفپوش ترموود در فضای داخلی یا بیرونی ساختمان قرار می گیرد دارد ) کنار هم به وسیله پیچ و یراق آلات استاندارد نصب می شود . نکته قابل ذکر این است که قبل از نصب باید تمامی الوار ها به صورت کامل با رنگ (رزین) مخصوص ترمووود پوشش داده شوند .

کفپوش کاشی (تایل) ترمووود :

نوع دیگری از کفپوش های ترمووود که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی جایگزین کفپوش های الواری ترمووود شده اند استفاده از تایل های ترمووود است . این نوع از کفپوش ها به دلیل داشتن زیر سازی پلاستیکی متصل شده به چوب نیازی به تهیه پروفیل های آهنی ندارد .

شرکت روما وود با اخذ همکاری از شرکت های برتر تولید کننده گرانول های درجه 1 ، اقدام به تهیه گرانول های زیره تایل ها در ابعاد 27.5 در 27.5 ، 30 در 30 و 40 در 40 نموده که به دلیل نرمی و منعطف بودن آن در هنگام استفاده کاملا بی صدا می باشد .

ترمووود های درجه 1 در ضخامت های 19 میلیمتر و 26 میلیمتر را به وسیله پیچ بر روی تایل های پلاستیکی و در ابعاد مختلف و طرح های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین مزیت تایل ترمووود :

نکته مهم در استفاده از تایل ها ، حذف هزینه های جانبی نصب است چرا که در پروسه نصب تایل ، سیستم آهنکشی ، چوب های زیر کار و حتی پیچ و یرق آلات حذف می شوند و این موضوع باعث کاهش هزینه ها تا 50% می شود .

از دیگر مزیت های تایل ترمووود میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد :

1- دارای زیره پلاستیکی می باشد و نیازی به زیر سازی ندارد

2- قابل حمل می باشد (به صورت خیلی ساده می توان تایل ها را جابجا کرد)

3- نصب بسیار سریع و ساده بدونه نیاز به ابزارالات نجاری (به دلیل زیره پلاستیکی نیاز به نصاب متخصص ندارد )

4- بسیار مقاوم است

5- زیر سازی پلاستیکی مقاوم برای محیط های خارجی

6- قابل استفاده در کف حمام،پشت بام ،حیاط،بالکن ، تراس و…

موارد استفاده از کفپوش های الواری ترمووود و تایل ترموود :

به طور کلی از کفپوش های ترمووود در تمامی سطوح ساختمان و ویلاها می شود استفاده کرد اما به صورت اصولی ترجیح بر این است برای فضا های داخلی شامل اتاقها ، لابی و قست هایی که به طور مستقیم در معرض عوامل جوی قرار ندارند از کفپوش های الواری ترمووود استفاده شود . اما برای فضای یرون شامل حیاط ، تراس ، روف گاردن ، دور استخر و در حالت کلی محیط هایی که به صورت مستقیم در معرض عوامل جوی قرار دارند استفاده از تایل های ترمووود بیشتر توصیه می شود.

کدام نوع کفپوش ترموود را استفاده کنیم :

باید در نظر داشته باشیم که تایل های ترمووود بسیار زیبا ، با کیفیت و قابل حمل هستند و به دلیل تئوری ساخت تایل ترموود نصب آنها بسیار ساده بوده که حتی توسط افراد غیر متخصص هم نصب می شوند و همچنین به دلیل استفاده از آهن کشی محیط ، هیچ گونه آسیبی به کف و لایه های زیرین وارد نمی کند .

قیمت تایل ( کفپوش ) ترمووود :

هزینه های تمام شده و قیمت تایل ترموود نسبت به الوار های ترمووود و انواع کفپوش های مشابه بسیار پایین تر است و به دلیل تنوع بسیار زیاد تایل ها می توانند باب سلیقه خیلی از افراد باشند . محاسبه قیمت در تایل های ترمووود به صورت مترمربع می باشد که در صورت نیاز می توان قیمت تایل ها را به صورت تعدادی نیز محاسبه کرد.

ابعاد تایل ترمووود :

تایل ها در اندازه ها و گونه های مختلفی تولید می شوند . علت این امر نحوه استفاده از تایل بسته به نوع و سلیقه مصرف کننده می باشد . تایل ها در ابعاد 27.5*27.5 ، 30*30 و 40*40 تولید می شوند .

عطائی
1400/09/16

سلام قیمت ۳۰/۳۰ برای فضای بیرون ۴۰/۴۰