آشنایی با انواع مقاطع و ابعاد ترمووود


آشنایی با انواع مقاطع و ابعاد ترمووود

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 10 دقیقه 0 نظر 2047 بازدید

رشد ترمووود در سالیان اخیر بسیار چشم گیر بوده است . از این رو انجمن جهانی ترمووود طی تحقیقات عملی انجام شده بر روی ترمووود مقاطع استانداردی را برای تولید چوب ترموو تعیین کردند . شرکت روما وود تمامی تولیدات خود را بر اساس و پایه استاندارد های جهانی به بازار عرضه می کند . در این مقاله به بررسی انواع مقاطع چوب ترمووود و توضیحاتی در مورد آنها می پردازیم

ابعاد ترموود توسط سازمان جهانی ترموود بر اساس تجزیه و تحلیل نوع چوب ها برای استفاده از آن استاندارد سازی شده و در همه جای دنیا تمامی تولید کنندگان ترموود بایستی ابعاد ترمووود را هنگام تولید این محصول رعایت نمایند. شرکت روما وود بر طبق این استاندارد محصولات خود را به بازار ارائه می دهد . در ایران ابعاد ترموود یکسان سازی شده و وارد کنندگان، تولید کنندگان و خریداران این موضوع را در مورد سایزهای ترموود رعایت می نمایند. متداول ترین و مرسوم ترین ابعاد ترموود در ایران چهار مقطع یا حالت می باشد که هر کدام مخصوص به گونه های خاصی از درختان بوده و در جای بخصوصی از فضا یا ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه مطلب برای آشنایی کلی شما کاربران گرامی اشاره ای گذرا به آن ها و موارد استفاده هر کدام خواهیم داشت.

ترمووود در مقاطع و ابعاد مشخصی تولید میشود . در ادامه به توضیح مختصر درباره هر کدام از آنها می پردازیم

مقاطع چوب ترمووود

ترمووود مقطع SHP (چهار تراش)

این نوع از ترمووود در ابعاد 92*8 (8 میلیمتر ضخامت در 92 میلیمتر عرض)، 90*17 ، 92*19 ، 112*18 ، 42*26 ، 92*26 ، 112*26 ، 42*42 ، 92*42 ، 140*42

ترمووود مقطع shp

این نوع ترمووود در نمای داخلی ساختمان ، نمای بیرونی ساختمان ، تابلو ، کف و ... مورد استفاده قرار می گیرد

ترمووود مقطع shp

نکته : در تخته های الواری چوب ترمووود، حداقل ضخامت مناسب برای نما 16 میلی متر است و میزان ضخامت چوب ترمووود کمتر از آن به هیچ وجه در نمای بیرونی ساختمان کاربرد ندارد.

ترمووود مقطع UTV (فاق و زبانه)

ترمووود مقطع utv

مقطع UTV که فاق و زبانه بوده که ابعاد ترموود در این مقطع 16 الی 20 میلیمتر می باشد و فقط برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان از آن استفاده می شود.

ابعاد ترمووود UTV بیشتر در ضخامت های 16 میلیمتر تا 20 میلیمتر می باشد

ترمووود مقطع UTS (فاق و زبانه)

ترمووود مقطع utv

این نوع ترمووود همانند ترموود مقطع UTV می باشد و تمام خصوصیات آن را دارا می باشد با این تفاوت که ترمووود مقطع UTS درناحیه نری آن به شکل زاویه بازنیست بلکه به شکل زاویه قایم و نود درجه می باشد .

تمام ابعاد UTS هم مانند UTV می باشد.

ترمووود مقطع DECK

ترمووود مقطع deck

ترموود deck هم به صورت چهار تراش (SHP) و هم به صورت ترمووود دک فقط جهت کف سازی محوطه های باز مورد استفاده قرار می گیرد.البته با توجه به میزان شلوغی و رفت و آمد فشاری که ممکن است بر روی دک وارد آید بهتر است تا از ترمووود عش که از استحکام بالایی برخوردار است استفاده گردد.