چرا باید ترمووود را رنگ بزنیم ؟


چرا باید ترمووود را رنگ بزنیم ؟

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 12 دقیقه 0 نظر 1904 بازدید

رنگ ترمووود یکی از فاکتور های مهم در مراقبت و نگهداری از ترمووود می باشد . ترمووود به علت زیست تجدید پذیر بودن آن نیاز به نگهداری و مراقبت دارد . به همین دلیل در این مقاله به آشنایی در مورد رنگ چوب ترمو و همچنین مزایای برند واترول می پردازیم

اجرای رنگ ترمووود یک مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی است . با وجود این که ترمووود متریالی مقاوم در برابر انواع شرایط های آب و هوایی می باشد اما این نکته را نباید نادیده بگیریم که چوب ترموو یک متریال زیست تجدید پذیر است . پس برای آنکه ترمووود عمر بیشتری داشته باشد باید از آن محافظت کنیم .

این محافظت کردن را میتوان به وسیله ی رنگ یا رزین مخصوص ترمووود انجام داد . از ویژگی های اصلی رنگ ترموود، مقاومت بسیار زیاد در برابر UV آفتاب و جلوگیری از تغییر رنگ چوب می باشند. این رنگها جزء عملیات تکمیلی ترموود بوده و از هرگونه تغییر رنگ چوب در آینده جلوگیری مینماید.

رنگ ترمووود

شرکت روما چوب با دریافت نمایندگی انحصاری از شرکت واترول آلمان اقدام به وارد کردن 2 نوع رنگ پایه آب و پایه روغن مخصوص ترمووود کرده است.

قبل از آنکه به تشریح چرا باید ترمووود را رنگ بزنیم ؟ بپردازیم ابتدا ساختار و نحوه استفاده از رنگ ترمووود را مورد بررسی قرار می دهیم :

رنگ ترموود

ترمووود مانند اکثر متریال ها برای دوام و طول عمر بیشتر باید محافظت شود . همانگونه که میدانید چوب ترمو متریالی است زیست تجدید پذیر که پس از مدتی تحت شرایط محیطی پوسیده می شود . به همین علت کارشناسان ترمووود برای رفع این مشکلات رنگ ترموود را تولید کردند . رنگ ترمووود بیشتر برای محافظت از چوب تولید و عرضه می شود . یکی از بزرگ ترین و نام دار ترین تولید کننده های رنگ ترمووود ، شرکت واترول آلمان می باشد که روما چوب با کسب نماینده گی انحصاری این شرکت در ایران اقدام به توضیع و پخش رنگ ترمووود برند واترول آلمان کرده است .

رنگ ترمووود

هزینه رنگ ترمووود

قطعاً هزینه یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب هر کالایی می باشد . اما این فاکتور با در نظر گرفتن نوع و کیفیت متریال ، خود میتواند در رتبه های پایین تر قرار بگیرد . رنگ های ترموود برند واترول از لحاظ کیفیت دارای شاخص بالایی هستند همچنین شرکت روما چوب با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و وجود تحریم های گسترده ایران همیشه سعی برآن داشته تا بازه قیمت رنگ مخصوص ترمووود برند واترول را در حد مطلوب قرار دهد .

رنگ بندی رنگ ترموووود

رنگ بندی ترمووود

رنگ ترمووود که بیشتر به آن روغن ترمووود نیز می گویند دارای رنگ بندی هایی نیز می باشد . شرکت واترول برای جلب سلیقه های افراد مختلف رنگ های ترمووود را در 20 کد رنگی عرضه میکند .

رنگ ترمووود برند واترول

چرا باید ترمووود را رنگ بزنیم ؟

حال زمان آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم . چرا باید ترموود را رنگ بزنیم ؟ هدف از رنگ زدن چوب در اصل محافظت از چوب می باشد . چوب ترمو به دلیل خاصیت ترمو بودن آن (ترمو در اصطلاح به معنی حرارت دادن چوب می باشد ) بسیار مقاوم تر نسبت به سایر چوب های موجود می باشد و علت این موضوع ریشه در ترمو شدن آن دارد .

اما با تکیه بر زیست تجدید پذیر بودن چوب ، بعد از مدتی ترمووود نیز تحت شرایط آب و هوایی پوسیده یا تغییر رنگ می دهد . یکی از بارز ترین کاربرد های رنگ ترمووود جلوگیری از تغییر رنگ چوب می باشد . بر همین دلیل بسته به شرایط محیطی در انتخاب رنگ ترمووود می توان از 2 نوع پایه آب و پایه روغن استفاده کرد .

رنگ ترمووود

توصیه می شود برای درک بهتر از انواع رنگ های ترمووود مقاله رنگ مناسب برای ترمووود چیست را مطالعه فرمایید

رنگ های مخصوص ترمووود برند واترول (owatrol) چوب ترمو را در برابر ورود حشرات ، اشعه های مضر مانند uv ، تغییر رنگ ترمووود و تمامی خطراتی که باعث آسیب به چوب می شود را محافظت می کند .

پایان